A picture
A picture

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

3. Pojmenování (název) životní situace

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

4. Základní informace k životní situaci

K 31.12.2005 zanikla povinnost zaměstnavatelů požádat pro své zaměstnance nejpozději dva roky před dovršením nároku na starobní důchod o výpis dob pojištění z evidence České správy sociálního zabezpečení v rámci tzv. předstihového řízení.
Od 1.1.2006 mohou občané sami požádat Českou správu sociálního zabezpečení o zaslání tzv. informativního osobního listu důchodového pojištění. Ten obsahuje přehled dob důchodového pojištění, příp. náhradních dob pojištění, uložených v evidenci České správy sociálního zabezpečení, od roku 1986 také přehled vyměřovacích základů a vyloučených dob, včetně celkového součtu evidované doby a součtu náhradních dob. Informativní osobní list důchodového pojištění dále obsahuje přehled a celkový počet neevidovaných dob, které chybí mezi prvním nárokovým dokladem a posledním nárokovým dokladem evidovaným v České správě sociálního zabezpečení, příp. bezprostředně předcházejícím kalendářním rokem před rokem aktuálního vyhotovení informativního osobního listu důchodového pojištění.
Občan má právo na zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění jednou za kalendářní rok. Česká správa sociálního zabezpečení zašle informativní osobní list důchodového pojištění občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.
Od 1.1.2009 je možné zažádat o informativní osobní list důchodového pojištění i na základě doložení některých nově prokázaných dob pojištění, dob zaměstnání před 1.1.1996 anebo doby studia před 1.1.1996 a nově doložených vyměřovacích základů nebo vyloučených dob v období po roce 1985.
Orgán sociálního zabezpečení zhodnotí dostatečnou provázanost těchto dob a do 90 dnů vyhotoví nový informativní osobní list důchodového pojištění nebo podá informaci, z jakých důvodů nelze nový informativní osobní list důchodového pojištění vyhotovit.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat občan.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podání žádosti o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řešení této životní situace zahájíte odesláním žádosti České správě sociálního zabezpečení.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost můžete podat:

  • písemně na adresu: Česká správa sociálního zabezpečení, Křížová 25, 225 08 Praha 5,
  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,
  • datovou zprávou zaslanou prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,
  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Písemnou žádost, která musí obsahovat rodné číslo žadatele, příjmení, jméno, rodné příjmení a adresu nebo ID datové schránky, na kterou bude informativní osobní list důchodového pojištění zaslán.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Pro účely žádosti je možné použít tiskopis: "Žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění".

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Informativní osobní list důchodového pojištění zašle Česká správa sociálního zabezpečení občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Zákon nestanoví okruh dalších účastníků.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání lze učinit:

  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,
  • prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,
  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.03.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Svátek

Svátek má Světlana

Datum a čas

Dnes je středa, 20. 3. 2019, 22:38:32

Aktuální počasí

Počasí dnes:

20. 3. 2019

poloj

Bude skoro jasno až polojasno, odpoledne přechodně až oblačno. Denní teploty 6 až 10°C. Noční teploty 2 až -2°C.

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
25 26
    Netříděný komunální odpad
Šebrov-Kateřina
27
    Sklo - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
28
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
1 2 3
4
    Plasty - svoz od domu
Šebrov-Kateřina
5 6 7 8
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
9 10
11 12
    Netříděný komunální odpad
Šebrov-Kateřina
13
    Sklo - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
14
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
15 16 17
18
    Papír - svoz od domu
Šebrov-Kateřina
19 20 21 22
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
23 24
25 26
    Netříděný komunální odpad
Šebrov-Kateřina
27
    Sklo - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
28
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
29 30 31

Obecní knihovny

Otevírací doba

Šebrov:          po 16:30 - 18:00
Sv. Kateřina: po 17:00 - 19:00

Obecní zpravodaj

Program. prohlášení OZ

Jooble

Jooble

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Šebrov-Kateřina, 2009

Anketa

Třídíte odpad?

Celkem hlasů:
54
Hlasování začalo:
23. 10. 2018
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností