Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Rušení provozu radiokomunikačních zařízení a sítí elektromagnetickým stíněním nebo odrazy elektromagnetických vln stavbami nebo činnostmi souvisejícími s prováděním stavby
3. Pojmenování (název) životní situace
Rušení provozu radiokomunikačních zařízení a sítí elektromagnetickým stíněním nebo odrazy elektromagnetických vln stavbami nebo činnostmi souvisejícími s prováděním stavby
4. Základní informace k životní situaci
Rušení provozu elektronických komunikačních zařízení a sítí, poskytování služeb elektronických komunikací nebo provozování radiokomunikačních služeb je způsobeno:
elektromagnetickým stíněním,
odrazy elektromagnetických vln od staveb nebo
činnostmi souvisejícími s prováděním stavby.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Provozovatel elektronických komunikačních zařízení a sítí, podnikatel poskytující službu elektronických komunikací nebo provozovatel radiokomunikačních služeb (dále souhrnně jen "provozovatel"), jehož provoz je rušen, příp. stavebník (vlastník dotčené stavby) nebo osoby oprávněné za tyto osoby jednat.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Provozovatel, jehož provoz je rušen, je povinen vyzvat vlastníka nebo stavebníka dotčené stavby k uzavření dohody o vhodných opatřeních k odstranění tohoto rušení.
Nedojde-li k dohodě, rozhodne o způsobu odstranění rušení příslušný stavební úřad, a to na návrh jedné ze stran a po projednání s Českým telekomunikačním úřadem.
Není-li toto rozhodnutí vzhledem k povaze věci v působnosti příslušného stavebního úřadu, rozhodne o způsobu odstranění rušení Český telekomunikační úřad.
Náklady na odstranění rušení stavbami nese vlastník dotčené stavby, náklady na odstranění rušení činnostmi souvisejícími s prováděním stavby nese stavebník.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Nedojde-li k dohodě, je třeba se obrátit na příslušný stavební úřad (viz bod 06).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Na příslušném stavebním úřadu.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Návrh na rozhodnutí sporu dle § 100 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích a dle stavebního zákona.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Informace vám podá příslušný stavební úřad.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatky stanoví zákon o správních poplatcích.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty stanoví správní řád.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na elektronickou adresu Českého telekomunikačního úřadu: podatelna@ctu.cz nebo do datové schránky Českého telekomunikačního úřadu: a9qaats; elektronický podpis není požadován.
28. Popis byl naposledy aktualizován
18.10.2017
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.