A picture
A picture

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Rušení nebo chybovost signálu zařízení využívajícího rádiové kmitočty

3. Pojmenování (název) životní situace

Rušení nebo chybovost signálu zařízení využívajícího rádiové kmitočty

4. Základní informace k životní situaci

Rušením provozu se rozumí elektromagnetické rušení, které zhoršuje, znemožňuje nebo opakovaně přerušuje provoz elektronického komunikačního zařízení, sítě elektronických komunikací, popř. poskytování služeb elektronických komunikací nebo provozování radiokomunikačních služeb.

Za rušení se nepovažuje povolené sdílení rádiových kmitočtů vysílacích rádiových zařízení nebo vzájemné rušení vysílacích rádiových zařízení provozovaných na základě všeobecného oprávnění, pokud nejsou porušeny podmínky vydaných oprávnění. Takové rušení řeší provozovatelé zařízení využívající rádiové kmitočty dohodou.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Držitel individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů nebo provozovatel rušeného zařízení, sítě nebo služby elektronických komunikací, příp. provozovatel rušené radiokomunikační služby.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě vzniku rušení nebo chybovosti signálu musí provozovatel zařízení využívajícího rádiové kmitočty, popř. poskytovatel služeb elektronických komunikací, který je poskytuje prostřednictvím zařízení využívajícího rádiové kmitočty, nebo provozovatel radiokomunikačních služeb (dále souhrnně jen "provozovatel"), vždy nejprve zajistit kontrolu vlastního rádiového zařízení a přesvědčit se o jeho bezchybném stavu.

Kontrolou doporučujeme pověřit odbornou servisní firmu.

Je třeba zkontrolovat:

  • bezchybnost a správnou instalaci provozovaného vysílacího i přijímacího zařízení, včetně antén, anténních svodů a přidružených zařízení,

  • kvalitu vysílaného signálu,

  • dodržení minimální požadované úrovně přijímaného signálu,

  • odpovídající nastavení citlivosti přijímačů (terminálů) atd.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

V případě, že se provozovatel ujistil o bezchybném stavu vlastního rádiového zařízení a problémy nadále přetrvávají, může se obrátit na místně příslušný oblastní odbor Českého telekomunikačního úřadu.

Rušení nebo chybovost signálu lze oznámit písemně, telefonicky nebo prostřednictvím elektronické pošty (viz bod 16).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Oznámení o vzniku rušení nebo chybovosti signálu přijímají a vyřizují místně příslušné oblastní odbory Českého telekomunikačního úřadu, popř. se lze obrátit na odbor kontroly a ochrany spotřebitele Českého telekomunikačního úřadu.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít k dispozici:

  • individuální oprávnění k využívání rádiových kmitočtů, bylo-li vydáno,

Nezapomeňte uvést název a sídlo firmy, event. vaše jméno, příjmení, bydliště a spojení (telefon, e-mail).

Dále je vhodné popsat okolnosti, které se rušení nebo zhoršené kvality týkají (např. rušený kmitočet nebo kmitočtové pásmo, jak se projevuje, v jakých časových intervalech apod.).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny; oznámené případy řeší příslušné odbory Českého telekomunikačního úřadu v pořadí dle doručení.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Subjekt, jehož zařízení nebo činnost způsobuje rušení - kontrolovaná osoba.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Součinnost při místním šetření.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Lze využít elektronickou adresu Českého telekomunikačního úřadu: podatelna@ctu.cz, datovou schránku Českého telekomunikačního úřadu: a9qaats nebo elektronický formulář pro oznámení rušení (podání je možné učinit bez elektronického podpisu).

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti protokolu o kontrolním zjištění může kontrolovaná osoba podat písemné a zdůvodněné námitky na místně příslušný oblastní odbor Českého telekomunikačního úřadu, a to ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení protokolu o kontrole, není-li v protokolu stanovena lhůta delší.

Pro písemné podání námitek není stanoven předepsaný formulář.

Proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu o námitkách není opravný prostředek přípustný.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Právnické nebo podnikající fyzické osobě, která v rozporu s § 100 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích jako provozovatel zařízení, jehož provozem vzniká vysokofrekvenční energie, nezajistí, aby tato energie nezpůsobovala rušení provozu elektronických komunikačních zařízení a sítí nebo rušení poskytování služeb elektronických komunikací nebo provozování radiokomunikačních služeb, nebo v rozporu s § 100 odst. 3 zákona o elektronických komunikacích neučiní vhodná opatření k odstranění rušení, lze uložit pokutu do 50 000 000 Kč nebo do výše 10 % z čistého obratu pachatele přestupku dosaženého za poslední ukončené účetní období, podle toho, která z těchto hodnot je vyšší; této osobě, která v rozporu s § 114 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích neodstraní ve lhůtě stanovené Českým telekomunikačním úřadem nedostatky zjištěné při výkonu kontroly elektronických komunikací, lze uložit pokutu do 5 000 000 Kč.

Fyzické osobě, která v rozporu s § 100 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích jako provozovatel zařízení, jehož provozem vzniká vysokofrekvenční energie, nezajistí, aby tato energie nezpůsobovala rušení provozu elektronických komunikačních zařízení a sítí nebo rušení poskytování služeb elektronických komunikací nebo provozování radiokomunikačních služeb, nebo v rozporu s § 100 odst. 3 zákona o elektronických komunikacích neučiní vhodná opatření k odstranění rušení, nebo v rozporu s § 114 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích neodstraní ve lhůtě stanovené Českým telekomunikačním úřadem nedostatky zjištěné při výkonu kontroly elektronických komunikací, lze uložit pokutu do 100 000 Kč.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

28. Popis byl naposledy aktualizován

18.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Svátek

Svátek má Michaela

Datum a čas

Dnes je sobota, 19. 10. 2019, 10:11:42

Aktuální počasí

Počasí dnes:

19. 10. 2019

oblacnosde

Bude polojasno až oblačno, ojediněle přeháňky. Denní teploty 14 až 18°C. Noční teploty 9 až 5°C.

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
30
    Papír - svoz od domu
Šebrov-Kateřina
1 2 3 4
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
5 6
7 8
    Netříděný komunální odpad
Šebrov-Kateřina
9
    Sklo - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
10
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
11 12 13
14
    Plasty - svoz od domu
Šebrov-Kateřina
15 16 17 18
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
19 20
21 22
    Netříděný komunální odpad
Šebrov-Kateřina
23
    Sklo - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
24
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
25 26 27
28
    Papír - svoz od domu
Šebrov-Kateřina
29 30 31 1
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
Šebrov-Kateřina
2 3

Obecní knihovny

Otevírací doba

Šebrov:          po 16:30 - 18:00
Sv. Kateřina: po 17:00 - 19:00

Program. prohlášení OZ

Jooble

Jooble

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Anketa

Třídíte odpad?

Celkem hlasů:
97
Hlasování začalo:
23. 10. 2018
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností