A picture
A picture

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Reklamace na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo na vyúčtování ceny za poskytnutou službu

3. Pojmenování (název) životní situace

Reklamace na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo na vyúčtování ceny za poskytnutou službu

4. Základní informace k životní situaci

Účastník, který je koncovým uživatelem, popř. uživatel veřejně dostupné služby elektronických komunikací, má právo uplatnit reklamaci na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací (dále též "služba") nebo na vyúčtování ceny za poskytnutou službu.

Na základě uzavřené smlouvy na poskytovanou službu je účastník, který je koncovým uživatelem, popř. uživatel, oprávněn uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 měsíců ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo zanikne.

Spočívá-li vada v nesprávně vyúčtované ceně za poskytnutou službu, má účastník, který je koncovým uživatelem, popř. uživatel této služby, právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny za službu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne.

Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby.

Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, Český telekomunikační úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost tohoto účastníka, popř. uživatele, rozhodnout, že podání reklamace odkladný účinek má. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat.

Z těchto důvodů je nutné případnou žádost o odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu zaslat na Český telekomunikační úřad již při uplatnění reklamace u poskytovatele služeb, protože odkladný účinek se vztahuje pouze k podání reklamace a na dobu jejího vyřízení.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Účastník, který je koncovým uživatelem, popř. uživatel veřejně dostupné služby elektronických komunikací.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podnikatel poskytující službu prostřednictvím veřejné telefonní sítě je povinen vyřídit reklamaci na poskytování služby nebo na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.

Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího dodání.

Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Pokud se strany nedohodnou jinak, je podnikatel poskytující službu povinen v případě, že dojde k vyúčtování ceny za službu v neprospěch účastníka, který je koncovým uživatelem, vrátit mu rozdíl ceny způsobem a ve lhůtách stanovených všeobecnými podmínkami služby, nejpozději však do 1 měsíce od vyřízení reklamace.

Po splnění těchto povinností a uspokojení těchto práv uživatele není podnikatel poskytující službu povinen uhrazovat uživatelům služby náhradu škody, která jim vznikne v důsledku přerušení služby.

Pokud službu bylo možno využít jen částečně, anebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je tento povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Podnikatel poskytující službu není povinen uhrazovat jejím uživatelům náhradu škody, která jim vznikne v důsledku přerušení nebo vadného poskytnutí služby.

Smlouva uzavřená na poskytování služby mezi účastníkem a podnikatelem poskytujícím službu musí obsahovat ustanovení o způsobu uplatnění reklamace vad poskytované služby a reklamace vyúčtování cen za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit. Bližší podmínky uplatnění reklamace mohou být stanoveny ve všeobecných podmínkách služby.

Nevyhoví-li podnikatel poskytující službu podané reklamaci, příp. nevyřídí reklamaci ve shora uvedené lhůtě, je účastník, popř. uživatel, oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace, jinak právo uplatnit reklamaci zanikne.

Podáním námitky není dotčena povinnost uhradit za poskytnutou službu cenu ve výši platné v době poskytnutí této služby, Český telekomunikační úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost účastníka, popř. uživatele, rozhodnout, že podáním námitky se splnění této povinnosti odkládá až do rozhodnutí o námitce. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je účastník, který je koncovým uživatelem, popř. uživatel, oprávněn uplatnit u poskytovatele služby bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny nebo ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo zanikne.

8. Na které instituci životní situaci řešit

V případě nesouhlasu s vyřízením reklamace je účastník, popř. uživatel, oprávněn podat návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace u místně příslušného oblastního odboru Českého telekomunikačního úřadu.

Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace lze podat písemně (na adresu příslušného oblastního odboru), osobně (na podatelně příslušného oblastního odboru), ústně do protokolu nebo prostřednictvím elektronické pošty (viz bod 16).

Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba doložit doklad o vyřízení reklamace poskytovatelem služby, příp. že reklamace byla uplatněna, ale nebyla poskytovatelem vyřízena ve lhůtě stanovené zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

V případě podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je povinnost (na základě výzvy Českého telekomunikačního úřadu) zaplatit správní poplatek ve výši 100 Kč, a to poštovní poukázkou nebo bezhotovostním převodem na účet Českého telekomunikačního úřadu.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůta pro podání reklamace - viz bod 07.

Lhůta pro vyřízení reklamace je maximálně 1 měsíc; vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je lhůta pro vyřízení do 2 měsíců ode dne doručení reklamace.

Lhůta pro podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je 1 měsíc ode dne doručení vyřízení reklamace.

Lhůty pro rozhodnutí o námitce proti vyřízení reklamace upravuje zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dalším účastníkem je poskytovatel služby elektronických komunikací.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Součinnost při šetření.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít tuto elektronickou adresu: podatelna@ctu.cz.

Podání v elektronické podobě je možné učinit:

  • s elektronickým podpisem nebo

  • bez elektronického podpisu, to však pouze za podmínky, že podání je do 5 dnů doplněno písemným nebo ústním podáním do protokolu nebo podáním v elektronické podobě se zaručeným elektronickým podpisem.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.05.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Datum a čas

Dnes je středa, 16. 10. 2024, 7:02:39

Rozhlas v mobilu

Svátek

Svátek má Havel

Aktuální počasí

dnes, středa 16. 10. 2024
oblačno 12 °C 6 °C
čtvrtek 17. 10. jasno 13/6 °C
pátek 18. 10. jasno 13/6 °C
sobota 19. 10. zataženo 13/6 °C

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
30 1
    Netříděný komunální odpad
    Papír - svoz od domu
2
    Sklo - centrální sběrná místa
3
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
4 5 6
7 8 9
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
10 11 12 13
14 15
    Netříděný komunální odpad
    Plasty - svoz od domu
16 17
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
18 19 20
21 22 23
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
24 25 26 27
28 29
    Netříděný komunální odpad
    Papír - svoz od domu
30
    Sklo - centrální sběrná místa
31
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
1 2 3

Kanalizační řád obce

Kanalizační řád Typ: PDF dokument, Velikost: 742.55 kB

Schéma kanalizační sítě Typ: PDF dokument, Velikost: 180 kB

Síť širších vztahů Typ: PDF dokument, Velikost: 1.22 MB

Přílohy  Typ: PDF dokument, Velikost: 10.48 MB

Adaptační strategie pro obec Šebrov - Kateřina

Adaptační strategie

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Obecní knihovny

Otevírací doba

Šebrov:          po 16:30 - 18:00
Sv. Kateřina: po 17:00 - 19:00

Obecní zpravodaj

Zpravodaj 2-2024

Zpravodaj Šebrov 02_2024 web.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 3.24 MB

Jooble

Jooble