A picture
A picture

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Příspěvek na zřízení chráněného pracovního místa a na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Příspěvek na zřízení chráněného pracovního místa a na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa

4. Základní informace k životní situaci

Chráněné pracovní místo je pracovní místo zřízené zaměstnavatelem pro osobu se zdravotním postižením na základě písemné dohody s Úřadem práce České republiky.

Úřad práce České republiky může uzavřít dohodu o zřízení chráněného pracovního místa i s osobou se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Zaměstnavatel a osoba se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Po projednání žádosti a po posouzení efektivnosti, účelnosti a hospodárnosti může Úřad práce České republiky uzavřít se zaměstnavatelem nebo osobou se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost, písemnou dohodu, ve které jsou stanoveny bližší podmínky pro poskytnutí příspěvku. Jednou z nich je závazek provozovat chráněné pracovní místo nejméně po dobu 3 let.

Poskytnutý příspěvek je možné použít výhradně na úhradu v dohodě sjednaných a prokazatelných nákladů spojených se zřízením chráněného pracovního místa, vynaložených až po datu uzavření dohody.

Žádost o příspěvek zaměstnavateli na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa a o příspěvek na částečnou úhradu provozních nákladů chráněného pracovního místa pro osobu se zdravotním postižením, která se rozhodne vykonávat samostatnou výdělečnou činnost, je vyřizována obdobným způsobem.

V případě uzavření dohody Úřad práce České republiky částečně přispívá k úhradě předem dohodnutých provozních nákladů až do stanovené výše. Druhy uznatelných nákladů jsou uvedeny v § 8 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.

Výše jednotlivých příspěvků se odvíjí od násobku průměrné mzdy v národním hospodářství za první až třetí čtvrtletí předchozího kalendářního roku, od míry zdravotního postižení a počtu zřízených pracovních míst.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Konzultujte možnost poskytnutí příspěvku s příslušným pracovištěm Úřadu práce České republiky v dostatečném předstihu před zřízením chráněného pracovního místa.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na příslušném pracovišti Úřadu práce České republiky.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Na příslušném pracovišti Úřadu práce České republiky - s příslušným referentem v úředních hodinách.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Kompletní žádost na formuláři Úřadu práce České republiky, včetně požadovaných příloh, mj. je vyžadováno zpracování podnikatelského záměru, specifikace nákladů nutných na zřízení chráněného pracovního místa.

Druhy provozních nákladů chráněného pracovního místa stanovuje § 8 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

  • "Žádost o příspěvek"

Formulář je možné získat na příslušném pracovišti Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou požadovány.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proces schvalování žádosti o poskytnutí příspěvku není veden v režimu správního řízení. Proti nepřiznání příspěvku není možné uplatnit žádný opravný prostředek.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

V případě nedodržení předepsaných povinností a nedoložení požadovaných podkladů není možné příspěvek poskytnout.

Po uzavření písemné dohody o poskytnutí příspěvku musí zaměstnavatel nebo osoba se zdravotním postižením, která se rozhodla vykonávat samostatnou výdělečnou činnost, dodržovat podmínky sjednané v této dohodě. V případě jejich porušení může být požadováno vrácení příspěvku nebo jeho poměrné části.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na Úřad práce České republiky.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor trhu práce Ministerstva práce a sociálních věcí

26. Kontaktní osoba

Nevyplněno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Datum a čas

Dnes je středa, 19. 6. 2024, 19:04:02

Svátek

Svátek má Leoš

Aktuální počasí

dnes, středa 19. 6. 2024
polojasno 29 °C 20 °C
čtvrtek 20. 6. zataženo 33/18 °C
pátek 21. 6. slabý déšť 23/13 °C
sobota 22. 6. polojasno 23/11 °C

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
27 28
    Netříděný komunální odpad
    Plasty - svoz od domu
29 30
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
31 1 2
3 4 5
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
6 7 8 9
10 11
    Netříděný komunální odpad
    Papír - svoz od domu
12
    Sklo - centrální sběrná místa
13
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
14 15 16
17 18 19
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
20 21 22 23
24 25
    Netříděný komunální odpad
    Plasty - svoz od domu
26 27
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
28 29 30

Kanalizační řád obce

Kanalizační řád Typ: PDF dokument, Velikost: 742.55 kB

Schéma kanalizační sítě Typ: PDF dokument, Velikost: 180 kB

Síť širších vztahů Typ: PDF dokument, Velikost: 1.22 MB

Přílohy  Typ: PDF dokument, Velikost: 10.48 MB

Adaptační strategie pro obec Šebrov - Kateřina

Adaptační strategie

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Obecní knihovny

Otevírací doba

Šebrov:          po 16:30 - 18:00
Sv. Kateřina: po 17:00 - 19:00

Obecní zpravodaj

Zpravodaj  1_2024

Zpravodaj 01-2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 5.49 MB

Jooble

Jooble

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Šebrov, 1953

Anketa

Třídíte odpad?

Celkem hlasů:
295
Hlasování začalo:
23. 10. 2018
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností