A picture
A picture

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Podání žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v podmínkách resortu Ministerstva spravedlnosti

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v podmínkách resortu Ministerstva spravedlnosti

4. Základní informace k životní situaci

Informací se rozumí přímé nebo zprostředkované sdělení údajů o skutečnostech, které se týkají:

  • zákonem stanovené působnosti subjektu, povinného poskytovat informace (dále jen "povinný subjekt"), a jejího výkonu,

  • činnosti povinného subjektu, vyplývající z jeho působnosti nebo s ní bezprostředně související, a jejích výsledků, jakož i hlavních záměrů povinného subjektu a jím přijatých opatření,

  • charakteristiky povinného subjektu, zejména jeho postavení, organizace a dělby (rozvrhu) práce, úkolů, způsobu jejich plnění a hospodaření.

Za informaci podle odst. 1 se nepovažují stanoviska a právní názory, zejména výklad zákonů a jiných právních předpisů, jakož i hodnotící zprávy a ucelené databáze v jakékoli, zejména elektronické podobě.

V pochybnostech, zda jde o informaci podle odst. 1, vychází povinný subjekt také z toho, že právo na informace je ústavně zaručeným, politickým právem, jehož prostřednictvím se občané podílejí na výkonu státní moci a kontrole činnosti státních orgánů, a že přístup k informacím může být omezen pouze zákonem, je-li to nezbytné pro ochranu práv a svobod druhých, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a mravnosti.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Oprávněna je každá fyzická či právnická osoba, která má zájem informaci získat.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podání žádosti o informaci povinnému subjektu, v jehož působnosti je daná informace.

Žádost o informaci není třeba žádným způsobem zdůvodňovat.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

O informaci je možné žádat ústně (při osobní návštěvě či telefonicky) i písemně (papírovou i elektronickou formou).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Ministerstvo spravedlnosti, jednotlivé soudy všech stupňů i státní zastupitelství všech stupňů, Rejstřík trestů, Vězeňská služba, Justiční akademie, Justiční škola.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K žádosti o informaci se nepřikládají žádné doklady a podklady.

Z podání musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určeno a kdo jej činí; i v žádostech podaných elektronicky doporučujeme uvést plnou adresu žadatele za účelem doručení písemností (ať již jde o poskytnutí informací, které není možné uspokojit elektronicky, nebo o doručení rozhodnutí ve správním řízení).

Žádost musí být srozumitelná, nesmí být formulována příliš obecně.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Povinné subjekty jsou oprávněny žádat úhradu nákladů ve výši, která nesmí přesahovat náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli.

Povinné subjekty si mohou vyžádat rovněž úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací.

Stanovení výše úhrady se řídí sazebníkem.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost o informaci podaná písemně musí být vyřízena do 15 dnů ode dne, kdy došla povinnému subjektu, a to poskytnutím informace, nebo rozhodnutím o jejím odmítnutí. Ve stejné lhůtě musí být případně i rozhodnuto o odložení žádosti, pokud se netýká působnosti povinného subjektu.

Lhůta pro poskytnutí informace může být prodloužena ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dnů. V takovém případě musí být žadatel informován, a to před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít e-mailové adresy:

28. Popis byl naposledy aktualizován

05.11.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Adaptační strategie pro obec Šebrov - Kateřina

Adaptační strategie

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Svátek

Svátek má Andrea

Datum a čas

Dnes je úterý, 26. 9. 2023, 0:50:22

Aktuální počasí

dnes, úterý 26. 9. 2023
jasno 26 °C 14 °C
středa 27. 9. polojasno 25/13 °C
čtvrtek 28. 9. zataženo 21/12 °C
pátek 29. 9. jasno 24/12 °C

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
28
    Papír - svoz od domu
29 30
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
31 1 2 3
4 5
    Netříděný komunální odpad
6
    Sklo - centrální sběrná místa
7
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
8 9 10
11
    Plasty - svoz od domu
12 13
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
14 15 16 17
18 19
    Netříděný komunální odpad
20 21
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
22 23 24
25
    Papír - svoz od domu
26 27
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
28 29 30 1

Obecní knihovny

Otevírací doba

Šebrov:          po 16:30 - 18:00
Sv. Kateřina: po 17:00 - 19:00

Jooble

Jooble

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Anketa

Třídíte odpad?

Celkem hlasů:
280
Hlasování začalo:
23. 10. 2018
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností