Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z Registru obyvatel jiné osobě
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z Registru obyvatel jiné osobě
4. Základní informace k životní situaci
Odvoláním souhlasu s poskytnutím údajů z Registru obyvatel (dále jen "ROB") jiné osobě se rozumí ukončení poskytnutí údajů jiné fyzické nebo právnické osobě do datové schránky této osoby.
O ukončení poskytování údajů jiné osobě může požádat fyzická osoba ("subjekt údajů"), která souhlas udělila, a to podle § 58 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
O odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z ROB jiné osobě může požádat fyzická osoba starší 18 let, která souhlas udělila.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Odvolat souhlas s poskytnutím údajů z ROB jiné osobě je možné na základě žádosti podané:
Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.
V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Žádost podaná osobně
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT provede žadatel svoji identifikaci pomocí elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
Žádost podaná v listinné podobě
Žádost o odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z ROB jiné osobě je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra; žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem žadatele.
Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje o žadateli:
-
jméno, popřípadě jména, a příjmení,
-
datum a místo narození,
-
číslo a druh elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
-
adresu místa pobytu, popřípadě jinou kontaktní adresu,
-
rozsah údajů, u kterých je odvoláván souhlas s jejich poskytnutím,
-
identifikaci fyzické nebo právnické osoby, které již nemají být údaje poskytnuty.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Podání žádosti o odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z ROB jiné osobě není zpoplatněno.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost podaná osobně na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je vyřízena okamžitě (na počkání), resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra je vyřízena ve lhůtě 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Není možné podat opravný prostředek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
Jedná se o přihlašovací údaje do datové schránky. Pokud nemáte dosud datovou schránku zřízenu, můžete o ni požádat podle postupu zveřejněného na webových stránkách Datových schránek.
Mám obavy zadávat do formuláře CzechPOINT@home své přihlašovací údaje do datové schránky. Je to bezpečné?
Ano. CzechPOINT@home je navržen tak, že ověření vašich přihlašovacích údajů do datové schránky probíhá v perimetru ISDS. CzechPOINT@home nepřichází s vašimi přihlašovacími údaji do styku.
22. Další informace
Další doplňující informace naleznete na webových stránkách Ministerstva vnitra nebo na webových stránkách Czech POINT.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo vnitra České republiky - odbor správních činností, oddělení registru obyvatel
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2016
28. Popis byl naposledy aktualizován
27.08.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace