A picture
A picture

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Občan a pořizování územních a regulačních plánů

3. Pojmenování (název) životní situace

Občan a pořizování územních a regulačních plánů

4. Základní informace k životní situaci

Územní plán a regulační plán mohou po dokončení a vydání výrazně ovlivnit možnost výstavby nebo využití i stávajících nemovitostí.
Proto jsou veřejně projednávány a vlastník i kterýkoliv občan mohou při jejich projednávání hájit svá práva uplatňováním připomínek (kdokoliv) a námitek (vlastník, zástupce veřejnosti).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Občan, zástupce veřejnosti, právní zástupce občana.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Při pořizování územních plánů a regulačních plánů je účast veřejnosti zajištěna stavebním zákonem při všech fázích jejich projednávání (tj. projednání zadání, projednání návrhu pro společné jednání, projednání návrhu pro veřejné projednání).
Občan má následující úlohy a pravomoci v procesu pořizování územního nebo regulačního plánu (dále též "ÚPD"):
1) Pořizovatel je povinen veřejnou vyhláškou oznámit místo a den projednávání návrhu zadání ÚPD. Návrh zadání musí být veřejně přístupný po dobu 30 dnů. Každý občan má možnost se s návrhem zadání seznámit a může také písemně uplatnit své připomínky po dobu vystavení.
2) Návrh územního plánu a regulačního plánu pro společné jednání i pro veřejné projednání musí být vystaven a veřejně přístupný po dobu nejméně 30 dnů u pořizovatele a v obci, pro kterou je pořizován. Pořizovatel je povinen tyto skutečnosti a konání veřejného projednání občanům oznámit veřejnou vyhláškou.
3) Ve fázi projednávání návrhu územního plánu a regulačního plánu pro společné jednání může každý uplatnit připomínky.
4) Ve fázi veřejného projednání návrhu územního plánu a regulačního plánu může každý uplatnit připomínky a vlastníci pozemků a staveb a zástupce veřejnosti mohou podat námitky.
Pořizovány mohou být i změny těchto dokumentací, práva občanů jsou shodná jako u návrhu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Občan by měl sledovat vývěsku obce, kde se dozví o veřejném projednávání a svých právech s dostatečným předstihem.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na obecním úřadu, příp. úřadu územního plánovaní obce s rozšířenou působností.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné; chce-li občan uplatnit námitku jako vlastník, musí být schopen vlastnictví nemovitosti prokázat.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro jednotlivé etapy jsou stanoveny stavebním zákonem a jeho prováděcí vyhláškou.
Rozhodnutí o námitkách se oznamuje do 30 dnů po příslušném rozhodnutí schvalujícího orgánu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Informujte se na příslušných úřadech, zda elektronickou službu v tomto případě umožňují.

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Datum a čas

Dnes je neděle, 19. 1. 2025, 8:10:49

Rozhlas v mobilu

Dopravní studie rekonstrukce průtahu II/379 naší obcí

B01_Prehledna_situace.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 501.78 kB
B02a_Koordinacni_situace_1_cast.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 2.05 MB
B02b_Koordinacni_situace_2_cast.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 1.89 MB
B03_Situace_dopravniho_reseni.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 987.08 kB
B04_Charakteristicke_pricne_rezy.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 220.28 kB

Svátek

Svátek má Doubravka

Aktuální počasí

dnes, neděle 19. 1. 2025
jasno 5 °C 0 °C
pondělí 20. 1. zataženo 3/0 °C
úterý 21. 1. zataženo 4/-1 °C
středa 22. 1. skoro jasno 4/-2 °C

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8
    Sklo - centrální sběrná místa
9
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
10 11 12
13 14 15
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
16 17 18 19
20
    Papír - svoz od domu
21
    Netříděný komunální odpad
22
    Sklo - centrální sběrná místa
23
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
24 25 26
27 28 29
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
30 31 1 2

Kanalizační řád obce

Kanalizační řád Typ: PDF dokument, Velikost: 742.55 kB

Schéma kanalizační sítě Typ: PDF dokument, Velikost: 180 kB

Síť širších vztahů Typ: PDF dokument, Velikost: 1.22 MB

Přílohy  Typ: PDF dokument, Velikost: 10.48 MB

Adaptační strategie pro obec Šebrov - Kateřina

Adaptační strategie

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Obecní knihovny

Otevírací doba

Šebrov:          po 16:30 - 18:00
Sv. Kateřina: po 17:00 - 19:00

Obecní zpravodaj

Zpravodaj 3-4_2024

Zpravodaj 3-4-2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 4.32 MB

Jooble

Jooble