A picture
A picture

Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Náhradní doba pojištění - civilní služba (do 22.12.2004) a vojenská služba (do 30.6.2016)

3. Pojmenování (název) životní situace

Náhradní doba pojištění - civilní služba (do 22.12.2004) a vojenská služba (do 30.6.2016)

4. Základní informace k životní situaci

Při splnění podmínky jednoho roku pojištění je náhradní dobou pojištění období vojenské služby v ozbrojených silách České republiky, pokud nejde o vojáky z povolání nebo vojáky v záloze ve výkonu vojenské činné služby.

Civilní služba, získaná po 1.1.1996, je také náhradní dobou pojištění.

S účinností od 1.2.2018 doba vojenské služby, nejde-li o vojáky z povolání nebo vojáky v záloze ve výkonu vojenské činné služby, již není náhradní dobou pojištění; jako náhradní dobu pojištění ji lze hodnotit pouze, jde-li o dobu získanou do 30.6.2016.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoby svéprávné ve smyslu občanského zákoníku.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Náhradní doba pojištění se dokládá při sepisování žádosti o dávku důchodového pojištění.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na okresních správách sociálního zabezpečení (dále též "OSSZ"), Pražské správě sociálního zabezpečení (dále též "PSSZ") nebo Městské správě sociálního zabezpečení Brno (dále též "MSSZ") při sepisování žádosti o dávku důchodového pojištění.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Vojenská služba se dokládá vojenskou knížkou, civilní služba pak potvrzením při podání žádosti o dávku důchodového pojištění.

Náhradní doklad - potvrzení o výkonu vojenské služby vydávají příslušné vojenské orgány (vojenská velitelství). Nemají-li tyto orgány potřebné údaje v konkrétním případě k dispozici, můžete se obrátit (příp. požádat o spolupráci OSSZ/ PSSZ/ MSSZ) na Správní archiv Armády České republiky.

Potvrzení o konání civilní služby vydává na žádost:

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o důchod (na předepsaném tiskopisu), do které se uvádí doba konání vojenské (civilní) služby, s vámi sepíše příslušná OSSZ/ PSSZ/ MSSZ.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Rozhodnutí o přiznání důchodu je orgán sociálního zabezpečení povinen vydat nejpozději do 90 dnů ode dne zahájení řízení. Tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou se např. došetřují rozhodné skutečnosti u zaměstnavatelů, úřadů aj.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Datum a čas

Dnes je čtvrtek, 20. 3. 2025, 7:03:03

Rozhlas v mobilu

Dopravní studie rekonstrukce průtahu II/379 naší obcí

B01_Prehledna_situace.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 501.78 kB
B02a_Koordinacni_situace_1_cast.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 2.05 MB
B02b_Koordinacni_situace_2_cast.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 1.89 MB
B03_Situace_dopravniho_reseni.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 987.08 kB
B04_Charakteristicke_pricne_rezy.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 220.28 kB

Svátek

Svátek má Světlana

Aktuální počasí

dnes, čtvrtek 20. 3. 2025
jasno 9 °C -2 °C
pátek 21. 3. jasno 11/0 °C
sobota 22. 3. zataženo 11/4 °C
neděle 23. 3. slabý déšť 8/7 °C

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

Svoz odpadu

Po Út St Čt So Ne
24 25 26
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
27 28 1 2
3
    Plasty - svoz od domu
4
    Netříděný komunální odpad
5
    Sklo - centrální sběrná místa
6
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
7 8 9
10 11 12
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
13 14 15 16
17
    Papír - svoz od domu
18
    Netříděný komunální odpad
19
    Sklo - centrální sběrná místa
20
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
21 22 23
24 25 26
    Papír - kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
27 28 29 30
31
    Plasty - svoz od domu
1
    Netříděný komunální odpad
2
    Sklo - centrální sběrná místa
3
    Plasty-kontejnery 1100 l - centrální sběrná místa
4 5 6

Kanalizační řád obce

Kanalizační řád Typ: PDF dokument, Velikost: 742.55 kB

Schéma kanalizační sítě Typ: PDF dokument, Velikost: 180 kB

Síť širších vztahů Typ: PDF dokument, Velikost: 1.22 MB

Přílohy  Typ: PDF dokument, Velikost: 10.48 MB

Adaptační strategie pro obec Šebrov - Kateřina

Adaptační strategie

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Obecní knihovny

Otevírací doba

Šebrov:          po 16:30 - 18:00
Sv. Kateřina: po 17:00 - 19:00

Obecní zpravodaj

Zpravodaj 3-4_2024

Zpravodaj 3-4-2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 4.32 MB

Jooble

Jooble